SM systém - SPS

Vďaka spojeniu vedomostí z medicíny a športu sa podarilo vyvinúť vysoko účinný pohybový program, ktorý využíva princípy „špirálnej stabilizácie chrbtice“. Originálna metóda Dr. Smíška je preverená vyše 35 ročnou praxou a má už uznanie napr. aj v českých a nemeckých zdravotných poisťovniach.

            Ide o prepojenie stabilizačných svalov v celom tele naraz v priebehu optimálne koordinovaného pohybu. Tak sa vytvorí dynamický stabilizačný svalový korzet, ktorý je nevyhnutný pre život bez bolestí chrbtice.

            Pohybový program používa v každom cviku všetky dôležité prvky naraz: posilňovanie, stabilizácia, naťahovanie, relaxáciu, koordináciu a nácvik rovnováhy. Vyrovnáva chrbticu do strednej línie a naťahuje ju smerom nahor. Tak vzniká vysoko efektívna regenerácia medzistavcových platničiek po sedavom zamestnaní alebo náročnom športe. Cvičenie sa modifikuje podľa náročnosti pre rôzne výkonnostných pacientov.

            Cvičenie sa ľahko naučíme, pretože využíva prirodzenú koordináciu pohybu človeka bežnú pri chôdzi a behu. Pre koho je určené?

Žiaci : cieľom je regenerácia po dlhom sedení v školských laviciach, je prevenciou vzniku chabého držania tela, hyperkyfózy, hyperlordózy, Mb Scheuermann, skoliotického držania (prevencia vzniku skoliózy). Cvičenie je možné začať už od 5 rokov.

Stredný vek : po sedavej práci alebo po jednostrannom zaťažení, cvičenie obnoví svalovú balanciu, uvoľní bolestivé svalové napätie a optimalizuje pohybovú koordináciu s dôrazom optimálne koordinovať a stabilizovať chôdzu a beh. Cvičenie nás taktiež dobre pripraví na rekreačné športy. Tukové tkanivo postupne vymeníme za svaly.

Seniori : cvičením v sede upravíme poruchy a rozsah pohybu v ramenách, posilnia sa brušné svaly a zrelaxuje sa šija. Cvičením v stoji s oporou stabilizujeme trup a panvu a relaxujeme bolestivé napätie na chrbte. Nakoniec postupne zvládame koordináciu a stabilizáciu chôdze. Cieľ je prežiť bezbolestnú aktívnu starobu a zvládnuť stabilnú chôdzu. Odstránenie nestability a závratov je prevenciou pádu.

Komplexný program pre mamičky : príprava na tehotenstvo, cvičenie počas tehotenstva, návrat kondície po pôrode, aktivácia brušných svalov, posilnenie svalov panvového dna, prevencia bolestí chrbta v tehotenstve a po ňom.

Športovci : rýchly nástup aktivity stabilizačných svalov zlepší cit pre rovnováhu, a zároveň ochráni chrbticu a kĺby pre preťažením. Naťahovanie s aktívnou relaxáciou naťahovaných svalov, umožní dosiahnuť oveľa väčší rozsah pohybu a umožní uvoľniť napätie svalov, ktoré bránia v špičkovom výkone. Cvičenie má vynikajúci prevenčný účinok.

© 2020 Všetky práva vyhradené pre Prestige Fyzio
Používame anonymizované súbory cookie, aby sme Vám poskytli najlepší zážitok z našej stránky a ochránili vaše osobné údaje. Ak budete pokračovať, povoľujete tým prijatie všetkých súborov cookie na stránke Prestige Fyzio Viac informácii